קונדומים מדריך מקיף להבנה ושימוש בכלי חיוני זה למין בטוח

קונדומים היו חלק בלתי נפרד מהבריאות המינית ומאמצעי מניעה במשך מאות שנים. למעשה, התיעוד המוקדם ביותר של שימוש בקונדומים מתוארך למצרים העתיקה, שם הם היו עשויים מפשתן וממעיים של בעלי חיים. כיום, קונדומים זמינים באופן נרחב ומגיעים במגוון צורות, גדלים וחומרים. למרות זמינותם והשימוש הנרחב בהם, עדיין קיים חוסר ידע והבנה לגבי קונדומים, יעילותם ושימוש נכון. במדריך מקיף זה, נחקור את כל מה שאתה צריך לדעת על קונדומים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי הבריאות המינית שלך.

מהם קונדומים?

קונדומים הם נדנים דקים העשויים מלטקס, פוליאוריתן או חומרים טבעיים כגון עור כבש, הנלבשים על הפין במהלך יחסי מין כדי למנוע הריון ולהגן מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STI). הם פועלים על ידי מניעת החלפת נוזלי גוף, כולל זרע, נוזלי נרתיק ודם, אשר יכולים להעביר מחלות מין ולהוביל להריונות לא רצויים.

סוגי קונדומים

ישנם שני סוגים עיקריים של קונדומים: קונדומים גבריים וקונדומים נשיים. קונדומים גבריים הם הסוג הנפוץ והזמין יותר, בעוד שקונדומים נשיים, הידועים גם בשם קונדומים פנימיים, פחות מוכרים ונמצאים בשימוש.

קונדומים לגברים

קונדומים גבריים, הידועים גם בשם קונדומים חיצוניים או מניעתיים, עשויים בדרך כלל מלטקס ומגיעים במגוון גדלים, מרקמים, צבעים וטעמים. חלקם נועדו גם לעכב שפיכה או לספק גירוי נוסף. קונדומים לטקס מציעים את הרמה הגבוהה ביותר של הגנה מפני מחלות מין והם סוג הקונדום הנפוץ ביותר.

מלבד קונדומים לטקס, ישנם גם קונדומים פוליאוריתן ו polyisoprene, אשר אידיאליים עבור אנשים אלרגיים לטקס או יש רגישות לטקס. קונדומים פוליאוריטנים דקים יותר מקונדומים לטקס ומעבירים חום טוב יותר, מה שחלק מהאנשים מעדיפים. קונדומים פוליאיזופרניים, לעומת זאת, עשויים גומי סינתטי והם חזקים כמו לטקס.

קונדומים לנשים

קונדומים נשיים, הידועים גם בשם קונדומים פנימיים, נלבשים בתוך הנרתיק או פי הטבעת כדי למנוע הריון ולהגן מפני מחלות מין. הם עשויים ניטריל, סוג של גומי סינתטי, והם חלופה טובה עבור אנשים עם אלרגיות לטקס. לקונדומים נשיים יש טבעות גמישות בשני הקצוות, אחת שמוחדרת לנרתיק או לפי הטבעת כדי להחזיק את הקונדום במקומו והשנייה בחוץ כדי לכסות את פתח הנרתיק/אנאלי. הם מספקים רמה דומה של הגנה כמו קונדומים גבריים וניתן להשתמש בהם למין וגינלי או אנאלי.

האם קונדומים יעילים?

כאשר משתמשים בהם בצורה נכונה ועקבית, קונדומים של גברים ונשים יעילים במניעת הריון והעברת מחלות מין, כולל HIV. עם זאת, שום אמצעי מניעה, כולל קונדומים, אינו יעיל ב -100%. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לקונדומים מלטקס לגברים יש שיעור יעילות של 85% במניעת הריון בשימוש טיפוסי, ו -98% בשימוש מושלם.

גורמים שיכולים להשפיע על יעילות הקונדום כוללים שימוש לא נכון, שימוש בקונדומים שפג תוקפם ופגיעה בקונדום כתוצאה מחשיפה לטמפרטורות קיצוניות או חפצים חדים. חיוני לעקוב אחר הנחיות שימוש נאותות עבור קונדומים כדי להבטיח את יעילותם.

כיצד להשתמש בקונדומים

שימוש נכון בקונדומים הוא קריטי להבטחת יעילותם. להלן מספר שלבים שיש לבצע בעת שימוש בקונדומים גבריים:

1. בדקו את תאריך התפוגה: בדקו תמיד את תאריך התפוגה של הקונדום לפני השימוש. קונדומים שפג תוקפם עלולים להישבר או להיקרע, מה שמקטין את יעילותם.

2. פתחו בזהירות את האריזה: פתחו את עטיפת הקונדום בעזרת האצבעות והימנעו משימוש במספריים, שיניים או ציפורניים. היזהר לא לקרוע או לקרוע את הקונדום.

3. בדקו אם נגרם נזק: לפני פתיחת הקונדום, בדקו אם יש בו קרעים, חורים או סימני נזק. אין להשתמש בקונדום פגום.

4. הניחו את הקונדום על ראש הפין: כאשר הצד המגולגל הרחק מכם, הניחו בעדינות את הקונדום על ראש הפין וצבטו את הקצה כדי להשאיר קצת מקום לזרע.

5. גלגלו את הקונדום: השתמשו באצבעותיכם כדי לגלגל את הקונדום על הפין תוך אחיזה בקצה. ודאו שהקונדום לא מתעקם בזמן שאתם מגלגלים אותו כלפי מטה.

6. השתמשו בחומר סיכה: הוספת חומר סיכה על בסיס מים או סיליקון יכולה לעזור להפחית את החיכוך, להפוך את יחסי המין לנוחים יותר ולמנוע מהקונדום להישבר.

7. לאחר השפיכה, החזיקו את בסיס הקונדום: לאחר השפיכה, החזיקו בבסיס הקונדום כדי למנוע ממנו להחליק ככל שהפין נעשה פחות זקוף.

8. השליכו את הקונדום: קשרו את קצה הקונדום והשליכו אותו לפח אשפה. אין לשטוף קונדומים באסלה מכיוון שהם יכולים לסתום צינורות.

קונדומים נשיים עוברים תהליך שימוש דומה, כאשר ההבדל היחיד הוא החדרת הקונדום לנרתיק או לפי הטבעת.

יתרונות השימוש בקונדומים

מלבד מניעת הריון והגנה מפני מחלות מין, קונדומים מציעים יתרונות רבים לאנשים פרטיים

בלוג סקס - מאמרים נוספים

לחקור את העולם של נערות ליווי הבנת התעשייה השנויה במחלוקת והשפעתה על החברה

לחקור את העולם של נערות ליווי: הבנת התעשייה השנויה במחלוקת והשפעתה על החברה

המונח "נערת ליווי" מעורר לעתים קרובות דימויים של פעילויות בלתי חוקיות ובלתי מוסריות, אפופות סודיות ובושה. עם זאת, המציאות של מקצוע זה הוא הרבה יותר מורכב וניואנסים מאשר סטריאוטיפים אלה עשויים להציע. מסרטים הוליוודיים ועד…
לחקור את העולם של נערות ליווי: הבנת התעשייה השנויה במחלוקת והשפעתה על החברה
בגידה במערכות יחסים מציאות קורעת לב

בגידה במערכות יחסים: מציאות קורעת לב

מערכות יחסים בנויות על בסיס של אמון, נאמנות ותמיכה. הם אמורים להיות מקלט בטוח, מקום שבו אדם יכול להיות פגיע ואהוב ללא תנאי. אבל מה קורה כאשר הבסיס הזה מתערער על ידי מעשה הבגידה ההרסני?…
בגידה במערכות יחסים: מציאות קורעת לב
סקס אחד האינסטינקטים האנושיים העתיקים והראשוניים ביותר היה נושא של עניין וחקירה במשך מאות שנים. זהו מרכיב חיוני ליצירת ושמירה על אינטימיות במערכת יחסים רומנטית. עם זאת זה יכול להיות גם מקור של בלבול תסכול ואפילו כאב עבור אנשים מסוימים. כאן נכנסות לתמונה עצות מיניות – אוסף של טיפים הצעות והדרכה שמטרתם לשפר את החוויות המיניות של האדם.

סקס, אחד האינסטינקטים האנושיים העתיקים והראשוניים ביותר, היה נושא של עניין וחקירה במשך מאות שנים. זהו מרכיב חיוני ליצירת ושמירה על אינטימיות במערכת יחסים רומנטית. עם זאת, זה יכול להיות גם מקור של בלבול, תסכול, ואפילו כאב עבור אנשים מסוימים. כאן נכנסות לתמונה עצות מיניות – אוסף של טיפים, הצעות והדרכה שמטרתם לשפר את החוויות המיניות של האדם.

אמנם אין פתרון אחד שמתאים לכולם כשמדובר במין, אבל יש כמה טיפים וטריקים כלליים שיכולים לעזור לאנשים לנווט את המסע המיני שלהם. בין אם אתה רק מתחיל לחקור את המיניות שלך או שאתה מקצוען מנוסה,…
סקס, אחד האינסטינקטים האנושיים העתיקים והראשוניים ביותר, היה נושא של עניין וחקירה במשך מאות שנים. זהו מרכיב חיוני ליצירת ושמירה על אינטימיות במערכת יחסים רומנטית. עם זאת, זה יכול להיות גם מקור של בלבול, תסכול, ואפילו כאב עבור אנשים מסוימים. כאן נכנסות לתמונה עצות מיניות – אוסף של טיפים, הצעות והדרכה שמטרתם לשפר את החוויות המיניות של האדם.
מאחורי הפרגודים עולמן של נערות הליווי

מאחורי הפרגודים: עולמן של נערות הליווי

לכל עיר יש את הסודות שלה, ועולם נערות הליווי הוא אחד מהם. נשים אלה, המכונות לעתים קרובות נערות ליווי, הן חלק מתעשייה אפופת מסתורין ומחלוקת. בעוד שיש הרואים בהן לא יותר מאשר, יש במקצוע הזה…
מאחורי הפרגודים: עולמן של נערות הליווי

בלוג סקס